June 21, 2011

Mengimbau Kenangan : Program Latihan Khidmat Negara Siri 7/2 2010


Assalammualaikum semua..agak lama juga x update blog saya nie..dah bersarang ye nampaknya..haha...tiba2 di tempat kerja tadi saya teringat akan kawan2 saya di PLKN dahulu..so tringin plak menulis mengenai PLKN nie..wah, saya pon x sangka akan terpilih akan program ini kerana bkan senang untuk terpilih..di kelas saya yg terpilih adalah saya, azman dan mahani..dah la di kelas saya dan azman duduk bersebelahan, kitorang boleh terpilih, mahani pon satu baris dengan saya..memang kebetulan..ade juga yg cemburu dengan kami kerana terpilih plkn nie..yela, pngalaman sekali seumur  hidupkn..sape x nak..mual2 agak keberatan untuk menerimanya..yela, bnyk kes kematian,rogol pelatih, seram sejuk saya di buatnya.

Bertarikh 15 Mac 2010, saya telah menyemak status plkn saya dan saya mendapat kem PLKN Bukit Besar Kulim, Kedah..alamak!! dah la x penah g jauh2 mcam nie untuk masa yg lama..seram weyh..apelah yg akan terjadi kat saya kat sana kn..entah selamat ke x..so, nak x nak, pada 28 Mac 2010 dengan rela hati akan saya tinggalkan keluarga saya yg selama ini x pernah berpisah buat jangkamasa yg lama..bertempat di Stadium Indera Mulia Ipoh merupakan detik2 permulaan saya berpisah dengan keluarga saya..tepat pukul 11pagi bas yg membawa saya dan pelatih2 mula meninggalkan perkarangan stadium dan meneruskan perjalanan ke Kulim, Kedah.

Di sinilah segala perjalanan memori bermula..dari sekecil anak batu, saya berdiri megah bangunan kehidupan saya di sini..

Setelah mengambil masa dalam 3jam akhirnya tepat 2ptg sampai juga saya di kem..perasaan sume bercampur baur..boleh ke saya hidup kat sini..tergamam saya dan semua pelatih..ingat nama sekadar Kem Bukit Besar, rupanya memang bukit besar..pnat sial nak panjat bukit setiap hari..memang kurus la..biarpun hakikat saya x pnah kurus pon..haha..so, bermula lah segalanya di sini..

di kem ini majoritinya adalh orang ***..haha..perrghh..memang perit lah hati saya nak harungnya..saya sebenarnya memang x berkenan sangat ngan orang *** ni..x semua la..sebab orang *** nie terlalu ber**** n perak (orang negeri perak je tau maksud nie)..maaf ya, saya x kutuk warga ***, sume hanyalah pendapt saya dan bkan semua yg bersifat sedemikian..ok, cukup biarlah pelatih2 kem ni je yg tau citer nie..saya x nak bangkitkan sensiviti masyarakat..parah nanti..

ok..berbalik kepada kem ini..di sinilah saya dapat tau cara hidup di asrama kerana sepanjang hayat saya x pernah duduk di asrama sehinggalah saya menyertai plkn nie..bnyk pengajaran yg saya dapat di sini..di sini jugakla saya mula rapat dengan kawan2 masyarakat cina seperti apek,wei hong,yang..dorang bnyk ajar saya cara kehidupan mereka yg selama ini ramai yg masyarakat x tahu..menarikkan..ade jugak kawan saya beragama hindu..nama dia Sarguna..tapi orang slalu kutuk dia Tarak Guna..kesian jugak la..slalu kne buli..x de la pukul2..maksud saya buli cara biasa2..main2..haha.













Gambar di atas merupakn kawasan sekitar kem saya..pemandangan amat cantik kerana di atas bukit yg amat tinggi..hahha..penat nak panjat setiap hari...yg penting kawasan sejuk gler mcam Cameron Highland (nampok benor nipunyer)..sejuk?? boleh tahan la..x de la panas..sedang2 hangat ler katakan..x de panas, x de sejuk..syukran Ya Allah...hurmm..untung la sape dapat kem nih..hee...






*gambar yang paling sy sayang..

Hahaha..kenapa saya cakap gambar yg paling saya sayang?? huhu..sebab dorang sume sanggup tangkap gambar bersama saya sebab malam tu last day saya kat plkn sebab sy nak sambung plajaran saya kat matrikulasi melaka..so, saya btol2 x sngka dorang nak jgak tangkap gmbr..coz saya x rapat sngt ngan dorang...terima kasih la korang..haha..yg lain plak gmbr knangan bersama kawan2 di sana..hahaha..


ini adalah bendera kumpulan perkasa kami..kami telah memenanginya..kami mendapat pujian dari semua jurulatih..hahaha..ok!! nie time pertandingan di mana kami perlu perkenalkan kumpulan kami dan tujuan kami ke sini..



Hah!! nie lah pensyarah2 saya a.k.a jurulatih saya...comel2 semuanya...like2..haha..muka je manis..tapi..haha..no comment~~

jika ade sumur di ladang, akan kita ketemu lagi....


assalammualaikum....

❝Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Harap Anda Suka❞

No comments:

Post a Comment